Lauku atbalsta dienests kā vienu no galvenajiem mērķiem dienesta stratēģijā un katra gada darba plānā ir izvirzījis birokrātijas mazināšanu.

Galvenās jomas, kur LAD veic daudzpusīgu darbu, lai procesus padarītu ērtākus, vienkāršākus un mazāk birokrātiskus:

  • datu apmaiņas automatizācija (LAD iegūst datus no reģistriem un datubāzēm, lauksaimnieki nesniedz atkārtoti informāciju);
  • vienkāršota pieteikumu iesniegšana (vienkāršas, elektroniskas pieteikumu formas, paskaidrojoša informācija);
  • riskos bāzēta pieeja kontrolēs (samazināts kontroļu slogs tiem LAD klientiem, kuru projekti tiek īstenoti atbilstoši noteikumiem);
  • monitoringa sistēmas ieviešana platību kontrolēs (klientiem nav jāsniedz dati, tiek izmantoti satelīta attēli, orto foto);
  • tehnoloģiju izmantošanas efektivitāte (LAD visus pakalpojumus sniedz elektroniski);
  • platību maksājumu saņemšanai atvieglota pierādījumu (p., fotoattēlu) iesniegšana, kā arī  iespēja iesniegt platību maksājumu pieteikumus mutvārdos pa tālruni;
  • citas aktivitātes.