Pieteikšanās platību maksājumiem elektroniski
Semināri un konsultācijas
Kas un kāpēc var saņemt atbalsta maksājumus? Kādi nosacījumi ir jāņem vērā, lai pieteiktos atbalsta pasākumiem? Kādas ir klientu biežākās kļūdas, īstenojot projektus investīciju pasākumos? Šie ir tikai daži jautājumi, kurus dienestam uzdot klienti – lauksaimnieki, mežsaimnieki un zivsaimnieki.
Lai stāstītu par dienesta darba aktualitātēm, kā arī sniegtu atbildes uz visiem klientus interesējošajiem jautājumiem, LAD plāno organizēt seminārus visā Latvijā.
Tāpat kā iepriekšējos gados LAD sniegs klātienes konsultācijas daudzos pagastu centros un palīdzēs klientiem aizpildīt pieteikumus elektroniski. Tiem klientiem, kuriem kuriem nepieciešama palīdzība vai nav pieejams dators ar interneta pieslēgumu, iespēja iesniegt pieteikumus būs gan minēto konsultāciju laikā, gan arī apmeklējot LAD klientu apkalpošanas centrus.
Semināru un konsultāciju grafiks 2020.gadā
Kāpēc platību maksājumiem jāpiesakās elektroniski?
Pieteikšanās atbalsta maksājumiem EPS ļauj ātrāk izmaksāt atbalsta maksājumus, jo «papīra» iesniegumu apstrāde ir laikietilpīga – klienti vēlāk saņem maksājumus. Pieteikšanās EPS ātrāk ļauj novērst kļūdas klientu iesniegumos, tādējādi ļaujot izvairīties no soda sankcijām. EPS klienta dati pieejami uzreiz pēc pieteikuma ievadīšanas un tiek veikta datu automātiska pārbaude sistēmā. LAD ir secinājis, ka klienti, kas piesakās platību maksājumiem papīra formātā, piesaka neatbilstošas platības – iezīmētās platības neatbilst deklarētajām, kā arī aizmirst izdarīt visas izvēles atbalstu saņemšanai un pieļauj citas kļūdas. LAD 20 dienu laikā pēc platību maksājumu iesniegumu pieņemšanas var informēt klientu par kļūdu un lauksaimnieks veikt labojumus, nesaņemot sankciju. Pieteikumiem papīra formātā šādu «brīdināšanas sistēmu» nevar ieviest, jo 10 dienās nevar paziņot klientiem par kļūdām.
Elektroniski klientam ir iespēja pārkopēt iepriekšējā gada pieteikumu. Pie nemainīgām platībām klientam nav jāveic pārzīmēšana.
Kas jādara, lai varētu lietot LAD elektronisko pieteikšanās sistēmu?
Lauksaimniekiem
jābūt
elektroniskās
pieteikšanās
sistēmas
(EPS)
lietotājiem.
Pieeja EPS tiek automātiski piešķirta reģistrējoties LAD par klientu vai jau reģistrēti LAD klienti pieeju EPS var iegūt iesniedzot LAD aizpildītu klienta reģistrācijas veidlapu. Sīkāka informācija pieejama izvēlnē “Kā kļūt par EPS lietotāju”
Kur lauksaimnieki var meklēt palīdzību?
Lauksaimnieki var rakstīt e-pastu: klienti@lad.gov.lv vai zvanīt uz informatīvo tālruni 67095000 (darba dienās no plkst. 8.00 līdz 20.00). LAD klātienē sniedz atbalstu visos klientu apkalpošanas centros:
LAD RLP |
Pilsēta |
Adrese, tālrunis |
Rēzekne |
Brāļu
Skrindu
iela
11,
LV-4601 |
|
Saldus |
Viesnīcas
iela
1,
LV-3801 |
|
Preiļi |
Mehanizatoru
iela
2a,
LV-5301 |
|
Ogre |
Brīvības
iela
48,
LV-5001 |
|
Jēkabpils |
Rīgas
iela
111,
LV-5202 |
|
Jelgava |
Dobeles
iela
41a,
LV-3001 |
|
Gulbene |
Ābeļu
iela
2,
LV-4401 |
|
Talsi |
Dundagas
iela
4,
LV-3201 |
|
Valmiera |
Mūrmuižas
iela
18,
LV-4201 |
|
Rīga |
Republikas
laukums
2,
LV-1981 |